fredag 24 april 2015

Bloggande, betygspress och gymnasieval

Nejmen hej!
Det var ett tag sedan det var någon aktivitet här men nu är det dags att damma av
tangentbordet och skriva lite.

Vad är då anledningen till att jag skriver här igen då tänker du? Jo skolan, tro det eller ej!
Skolan jag går på och en skola till samarbetar varannan månad med en gratistidning. Det innebär att jag, och andra extremt engagerade elever i min klass, får möjligheten att bidra och öva på olika texter osv. Som ni säker förstår med mitt lilla inslag i meningen så får man verkligen slåss om plats i tidningen...
Nej men skämt å sido, jag har bidragit med två eller tre texter och det är SÅ kul.
Jag älskar att skriva så varför inte använda bloggen till det?

Så förra veckan när jag som mest stressad av nationella prov och liknande bestämde mig, ironiskt nog, för att skriva ett textbidrag om betygspressen och stressen i skolan.
MEN. Jag blev jättenöjd med den och tänkte att jag kanske kunde publicera den här på bloggen senare :D

Annars har livet lunkat på med prov, läxor och uppsatser. Det ända jag längtar efter just nu är ett sommarlov och att sedan få böra gymnasiet. Jag vill liksom lämna alla, ursäkta uttrycket, idioter och fortsätta mitt eget liv som jag vill.
Det finns så många energitjuvar i min vardag och det är inte alls bra.

Skönt är också att jag kom in på min gymnasielinje!!!
Jag kommer att läsa en teknisk linje med designinriktning och jag ser fram emot det så mycket att jag till och med redan beställt en ny kalender från Personlig almanacka!
Jag blev verkligen nöjd och det är en superrolig grej att göra! Det roligaste var att man kan designa insidan så EXTREMT mycket att det nästan är en omöjlighet att någon har en likadan.

Min alldeles egen almanacka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar