söndag 31 maj 2015

Mors dag!

Den här helgen har bestått av en MASSA matlagning och bakning.
I lördags hade mamma och pappa bröllopsdag och jag, med lite hjälp från syrran, bjöd dem på en trerätters måltid.
Vi började med lite kex och ost innan jag serverade något som, jag aldrig gjort förut. RISOTTO.
Det blev en svamprisotto och jag tror faktiskt att den blev nästan precis som den ska vara i konsistensen! Inte för lös, inte för stabbig och så smakade den jättegott.

Så idag är det alltså mors dag och jag ringde hit mormor och morfar på fika då jag dels hade ett hemskt sug efter att baka och sedan så blir ju alla gladare av fika!
Jag glömde såklart att ta en bild men här kommer den från hemsidan som jag hittade den på.

cookie11
Recept/Bildkälla: Tidningen hembakat - Lindas bakskola
http://tidningenhembakat.se/bloggar/lindas-bakskola/amerikansk-cookie-med-choklad-kola/

Det är en Amerikansk Cookie i jätteformat som består av dls en deg/smet men också mörk choklad och dumlekola. Kan det bli bättre? Knappast!
Den var extremt god. Dock så använde jag glutenfri mjölmix (Finax) och jag antar att det var därför den fick stå inne lite drygt dubbla tiden i ugnen, men det var lungt värt det.
Den blir sådär lagom "geggig" i mitten och så lite seg i kanterna, underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar